Zostań praktykiem Design Thinking!
Prowadź spotkania, warsztaty i projekty w angażujący i kreatywny sposób, który przynosi wymierne efekty.
Design Thinking to uniwersalna metoda tworzenia innowacji i kreatywnego rozwiązywania problemów. Pomaga osiągać sukcesy takim firmom jak Apple, Google, Skanska czy IBM. To kilkuetapowy proces, narzędzia oraz sposób myślenia. Prowadzi do stworzenia rozwiązań, które są wdrażalne, efektywne biznesowo i jednocześnie pożądane przez użytkowników.
Dla kogo:
· Działów Innowacji, Badań i Rozwoju, HR, Marketingu i Obsługi Klienta
· Project Managerów i Team Leaderów
· Zarządów i Strategów
· Konsultantów i Trenerów
· Liderów Zmian w organizacjach
· Agencji reklamowych i domów mediowych
O kursie:
3 dni intensywnej nauki, praktyki i dobrej zabawy. To certyfikowany Kurs przygotowujący do prowadzenia warsztatów i projektów Design Thinking. Uczestnicy przechodzą przez cały proces i najważniejsze narzędzia ucząc się m.in: badać potrzeby, zadawać odpowiednie pytania, definiować wyzwania, tworzyć innowacyjne rozwiązania, budować prototypy, testować, wdrażać oraz stosować metodę w praktyce na codzień.
Najbliższy termin:
KURS ONLINE: 24, 25, 27, 28 (w sumie 24h) 30.04.2020r
Zapisy: https://evenea.pl/pl/wydarzenie/11758-24
Dlaczego warto wziąć udział:
- Zyskasz narzędzia i umiejętności niezbędne do poprowadzenia projektów i warsztatów metodą Design Thinking
- Dowiesz się jak w praktyce robić (i jak nie robić) Design Thinking, aby doprowadzić do konkretnego wdrożenia i wymiernych rezultatów
- Poznasz sposoby podnoszenia kreatywności i zaangażowania zespołu
- Nauczysz się panować nad chaosem twórczym i działać elastycznie na zmieniającym się rynku
- Nauczysz się metody od praktyka i doświadczonego trenera/moderatora. Prowadząca ma na swoim koncie ponad kilkadziesiąt warsztatów i projektów Design thinking oraz kilkunastoletnie doświadczenie w prowadzeniu firm i zespołów.
Program kursu

Dzień I
Na początek zyskasz perspektywę uczestnika i doświadczysz na własnej skórze czym jest 5 etapowy proces i podejście design thinking. W programie m.in.:
- Wprowadzenie do metody i sposobu myślenia Design Thinking Mindset
- Ćwiczenia pomagające doświadczyć i zrozumieć proces Design Thinking w praktyce na wybranym case study
- Etap 1 – Empatia: techniki badań i obserwacji jak prowadzić wywiady, jak badać potrzeby, jak selekcjonować informacje, jak wyciągać wnioski? Jak przygotować grupę do prostych badań w terenie? Praktyczne wykorzystanie narzędzi stosowanych w Empatii.
- Etap 2 – Definiowania Problemu: Jak określić problem i wyzwanie projektowe. Jak dotrzeć do ukrytych insightów, motywacji i zrozumieć co jest źródłem problemu czy potrzeby klienta? Jak zadawać odpowiednie pytania do problemu?
- Etap 3 – Generowania Pomysłów: jak prowadzić sesje kreatywne i efektywne burze mózgów z wykorzystaniem odpowiednik technik i ćwiczeń.
- Etap 4 – Prototypowania: jak tworzyć szybkie i bezkosztowe eksperymenty i prototypy
- Etap 5 – Testowania: jak testować zaprototypowane rozwiązania, zbierać feedback i udoskonalać swoje pomysły
- Jak analizować i syntetyzować informacje, wyciągać wnioski i przekuwać je w rozwiązania, które będą innowacyjne, dostosowane do potrzeb odbiorców, biznesowo uzasadnione i technicznie wykonalne.

Dzień II
Wejdziesz głębiej w temat i zyskasz perspektywę moderatora. Przygotujesz się do samodzielnego poprowadzenia warsztatu lub projektu metodą design thinking w swojej firmie.
- Kontynuujemy 5 etapowy proces Design Thinking rozpoczęty pierwszego dnia.
- Szczególną uwagę zwrócimy na perspektywę Moderatora: Jak prowadzić warsztat, spotkanie i projekt metodą design thinking: struktura warsztatu, prezentacja i niezbędnik prowadzącego.
- Jak poprowadzić rozgrzewki kreatywne i zarządzać energią grupy.
- Jak budować zespół projektowy: dobór osób, integracja zespołu i wykorzystanie potencjału różnorodności.
- Co wpływa na powodzenie warsztatu DT? Jakie są najczęstsze błędy i zaniedbania podczas warsztatów i podczas wdrożeń?
- Jak przygotowywać się do warsztatów i gdzie szukać dalszej wiedzy i case studies?
- Wyzwania podczas prowadzenia warsztatów – jak aktywizować wszystkich uczestników, na co zwrócić uwagę, trudne sytuacje, opór grupy i jak sobie z nimi radzić?
- Role prowadzącego warsztat: trener, moderator, facylitator czy coach?
- Warsztat i co dalej? Czyli jak planować wdrożenie wypracowanych prototypów w organizacji: modelowanie biznesowe, i powarsztatowy action planning.
- Dobór technik i narzędzi. Zastosowanie DT w różnych wariantach – dostosowanie ćwiczeń i narzędzi do konkretnej grupy uczestników, problemu, departamentu – np. DT w marketingu, DT w sprzedaży, w HR (projektowaniu ścieżki kariery, ondboardingu itp.)

Dzień III
Tego dnia praktykujesz samodzielne prowadzenie wybraną części warsztatu. Wg. badań, aby trwale się czegoś nauczyć, trzeba w ciągu 24h zacząć praktykować zdobytą wiedzę. Dlatego uczestnicy jeszcze raz przechodzą cały proces na nowym wyzwaniu tyle, że tym razem w roli moderatora, otrzymując feedback od prowadzącej i od grupy.
W programie m.in.:
- Przygotowanie do poprowadzenia własnych warsztatów, dobór narzędzi i ćwiczeń
- Praktykowanie w roli prowadzącego
- Feedbacki i omówienie
- Podsumowanie całości warsztatów.
- Q&A
- Certyfikacja
Uczestnicy otrzymują również:
- podręczniki Moderatora Design Thinking – 100 stron praktycznej wiedzy na temat metodyki, narzędzi, case studies Design Thinking oraz moderacji warsztatów
- gotowe narzędzia do warsztatów i projektów w wersji elektronicznej do samodzielnego wydruku i modyfikacji na własne potrzeby.
Kursy Moderatora Design Thinking
dostępne w dwóch wariantach:

Otwarty Kurs Moderatora
29-31.01.2020
- Indywidualne podejście – praca w małej grupie max. 6-8 osób
- Wymiana doświadczeń wśród osób z różnych firm i branż
- Praca na inspirującym realnym wyzwaniu firmy zewnętrznej

Dedykowany Kurs Moderatora
- Dopasowany do specyfiki i potrzeb Twojej organizacji
- Praca na własnych case’ach i wyzwaniach Twojej firmy
- Opracowanie planu wdrożenia i wsparcie wdrożeniowe
Zapisz się na Kurs Moderatora
Kontakt
ul. Dolna 17/32,
00-773 Warszawa
+48 608 095 367
anna.zakowska@inspiregroup.pl